IncrediMail Plus kaufen

IncrediMail Plus können Sie hier im IncrediMail Shop von Mailhilfe.de kaufen 

IncrediMail Forum

    Suchergebnisse

    Kein Suchmaschinen-Referer erkannt: Wir bieten Ihnen hier sonst die Suche nach genutzten Suchwörtern auf unserer Seite

    Die IncrediMail Übersicht

    Auf dieser Seite haben wir Ihnen alles zusammengestellt was auf Mailhilfe.de über IncrediMail erscheint.


    Antwort

    • Wie übertrage ich all meine IncrediMail-Dateien und -Einstellungen auf einen anderen Computer?

      auch wenn Sie Ihren Computer neu formatieren, Ihr Betriebssystem aktualisieren oder Ihren Computer austauschen, müssen Sie sich keine Sorgen um den Verlust von E-Mail-Meldungen, Ordnern, Kontakten oder Ihren E-Mail-Konto-Einstellungen machen.

      Mit der Datenübertragungsfunktion von IncrediMail können Sie alle Dateien und Einstellungen einfach zu Ihrer neuen IncrediMail-Installation übertragen. Dadurch werden alle Ihre E-Mail-Meldungen und Ihre Konto-Einstellungen wie bei Ihrem ursprünglichen Programm wiederhergestellt.

      Die Funktion 'Übertragung von Daten und Einstellungen" steht ab der IncrediMail-Version 1107 oder einer höheren Version zur Verfügung. (Um herauszufinden, welche IncrediMail-Version auf Ihrem Computer installiert ist ). Falls Sie Ihre IncrediMail-Version aktualisieren müssen.

      Hinweis: IncrediMail kann keine Datenübertragungsdatei erstellen, die größer als 2 Gigabyte (Gb) ist. Falls Ihre IncrediMail-Daten (E-Mail-Nachrichten und Kontakte) größer als zwei Gigabyte sind, löschen Sie bitten überflüssige E-Mails oder E-Mails, die große Anhänge enthalten.

      Speichern Ihrer IncrediMail-Dateien und -Einstellungen:

      1. Öffnen Sie IncrediMail, klicken Sie auf das Menü 'Datei' (rot markiert), gehen Sie zur Option 'Übertragung von Daten und Einstellungen' (blau markiert) und wählen Sie die Option 'Übertragung zu neuem Computer' aus (grün markiert.
      2. Hinweis: IncrediMail-Inhalt, wie beispielsweise Briefe, Animationen, Melder und Skins, wird nicht gespeichert. Um zu erfahren, wie Sie Ihren IncrediMail-Inhalt speichern können, klicken Sie hier.

      3. Das Dialogfeld 'IncrediMail XE' wird angezeigt. Klicken Sie auf 'Fortsetzen' (rot markiert), um den Übertragungsvorgang zu starten.
      4. Hinweis: IncrediMail speichert alle Daten all Ihrer IncrediMail-Identitäten in eine einzige Datendatei. Sie müssen diesen Vorgang nicht für jede IncrediMail-Identität wiederholen.

      5. Nun öffnet sich das Dialogfeld 'Standort der Datendatei wählen'. Wählen Sie den Standort aus, in dem Sie Ihre Datendatei speichern möchten (standardmäßig ist hier Ihr Desktop angegeben) und klicken Sie auf 'Speichern' (rot markiert).
      6. Hinweis: Bitte stellen Sie sicher, dass Sie ausreichend Speicherplatz auf Ihrer Festplatte zur Verfügung haben, damit die Datendatei mit allen IncrediMail-Dateien und -Einstellungen erstellt werden kann.

      7. Nun öffnet sich das Dialogfeld 'Datendatei erstellen' und der Fortschritt der Dateierstellung wird angezeigt.
      8. Nachdem die Datendatei erstellt wurde klicken Sie auf 'OK' (rot markiert), um zu IncrediMail zurückzukehren.
      9. Hinweis: Wenn Sie vorhaben, Ihren Computer neu zu formatieren, stellen Sie sicher, dass Sie die Datei 'IncrediMail Data.cab' auf eine CD oder ein Netzlaufwerk speichern.

      Wiederherstellen Ihrer IncrediMail-Dateien und -Einstellungen:

      1. Bitte stellen Sie zunächst sicher, das IncrediMail auf Ihrem Computer installiert ist. Falls Sie IncrediMail neu installieren müssen klicken Sie hier.

      2. Öffnen Sie IncrediMail, klicken Sie auf das Menü 'Datei' (rot markiert), blättern Sie zur Option 'Übertragung von Daten und Einstellungen' (blau markiert) und wählen Sie die Option 'Übertragung vom alten Computer' aus (grün markiert.
      3. Nun öffnet sich das Dialogfeld 'IncrediMail Xe'. Klicken Sie auf 'OK' (rot markiert), um mit dem Importieren von Daten und Einstellungen fortzufahren.
      4. Gehen Sie zu dem Ordner, in dem Ihre Datei IncrediMail Data.cab abgelegt ist und klicken Sie auf 'Öffnen' (rot markiert).
      5. Nun wird eine Warnung angezeigt, dass das Wiederherstellen der IncrediMail-Daten alle bestehenden Daten und Einstellungen löscht. Stellen Sie sicher, dass Sie die richtigen Daten wiederherstellen und klicken Sie auf 'OK (rot markiert).
      6. Nun öffnet sich das Dialogfeld 'Wiederherstellung von einer Datendatei' und IncrediMail beginnt mit der Wiederherstellung Ihrer ursprünglichen Daten.
      7. Klicken Sie auf 'OK' (rot markiert), um IncrediMail neu zu starten und den Datenwiederherstellungsvorgang fertigzustellen.
      8. Ihre ursprünglichen IncrediMail-Daten sind nun wiederhergestellt und Sie können Ihr IncrediMail-Programm wie gewohnt verwenden.

      [ Zurück zum Anfang ]

    • How do I import email contacts from my former email client to IncrediMail?

      IncrediMail enables you to easily import your email contacts from popular email clients such as Outlook, Outlook Express or Eudora.

      To import your email messages, please follow these simple steps:

      1. In the IncrediMail main window, click the 'File' menu (marked in red), scroll to 'Import' (marked in blue) and select 'Contacts...' (marked in green).

      2. At this point, the 'Import Contacts' dialog opens. Select the email client you wish to import your email contacts from and click 'Next' (marked in red).

      3. Note: To view all the email clients IncrediMail can import email from, uncheck the 'Only show the email clients installed on this computer' box (marked in blue).

      4. Click 'Select Folder' (marked in red), browse to the location of your old email client folder, click 'OK' to return to the 'Import contacts' dialog and click 'Next' (marked in blue) to continue.

      5. Note: If you are unsure of the folder location, we recommend that you select the 'C:\' hard drive. IncrediMail will search the entire hard drive and locate the necessary files.

      6. Importing a lot of email contacts may take a while so please wait for the process to complete. Once it completes, click 'Finish' (marked in red).

      7. Your email contacts are now imported from your old email client to IncrediMail, and you may continue to use IncrediMail.

      [ Zurück zum Anfang ]

    • How do I import any previously saved IncrediMail messages or contacts to my new IncrediMail installation?

      IncrediMail enables you to easily import any previously saved IncrediMail data (email messages or contacts) to your new IncrediMail installation.

      To do so, please click here, download and install the latest version of IncrediMail and follow these simple steps:

      1. In the IncrediMail main window, click the 'File' menu (marked in red), scroll down to 'Import' (marked in blue) and select either 'Messages...' or Contacts...', whichever one you would like to import (marked in green).

      2. At this point the 'Import' dialog opens. Select 'IncrediMail', click 'Next' and browse to the location of your saved IncrediMail data.

      [ Zurück zum Anfang ]

    • How do I import email messages from my old email client to IncrediMail?

      IncrediMail enables you to easily import your email messages from popular email clients such as Outlook, Outlook Express or Eudora.

      To import your email messages, please follow these simple steps:

      1. In the IncrediMail main window, click the 'File' menu (marked in red), scroll to 'Import' (marked in blue) and select 'Messages...' (marked in green).

      2. At this point, the 'Import Messages' dialog opens. Select the email client you wish to import your email messages from and click 'Next' (marked in red).

      3. Note: To view all the email clients IncrediMail can import email from, uncheck the 'Only show the email clients installed on this computer' box (marked in blue).

      4. Click 'Select Folder' (marked in red), browse to the location of your old email client folder and click 'OK' to return to the 'Import Messages' dialog. Click 'Next' (marked in blue) to continue.

      5. Note: If you are unsure of the location of your email messages folder, we recommend that you select the 'C:\' hard drive. IncrediMail will search the entire hard drive and locate the necessary files.

      6. Either select specific IncrediMail folders to import, or select 'All Folders' (marked in red), and click 'Next' (marked in blue).

      7. Note: If you would like IncrediMail to import your email to a new folder, check the 'Import into a new folder: 'Imported from Example'' box (marked in green).

      8. Importing a lot of email messages may take a while so please wait for the process to complete. Once it completes, click 'Finish' (marked in red).

      9. Your email messages are now imported from your former email client to IncrediMail, and you may continue using IncrediMail.

      [ Zurück zum Anfang ]

    • How do I save my IncrediMail Address Book and move it to a different location?

      IncrediMail enables you to easily save and move your Address Book, if you are formatting your current computer, or you wish to install IncrediMail on another computer and copy your Address Book to the new installation.

      Saving your IncrediMail Address Book

      To save your IncrediMail Address Book, please do the following:
      1. In the IncrediMail main window, click the 'File' menu, scroll down to 'Export' and select 'Contacts'.

      2. At this point, the 'Save As' dialog opens. Click 'Save' to save the 'IncrediMail Exported Contacts (csv format)' file to your Desktop.

      3. Your Address Book is saved. Copy the 'IncrediMail Exported Contacts (csv format)' file to a secure location, such as a floppy diskette or a CD, for future use.

      Retrieving your IncrediMail Address Book

      If you would like to retrieve your IncrediMail Address Book, either in a new or in an existing IncrediMail installation, follow these steps:
      1. In the IncrediMail main window, click the 'File' menu, scroll down to 'Import' and select 'Contacts'.

      2. At this point, the 'Import Contacts' dialog opens. Select 'IncrediMail Exported Contacts (csv format)' and click 'Next'.

      3. Click 'Select File', browse to the location of your 'IncrediMail Exported Contacts' CSV file and click 'Open'.

      4. Your Address Book is imported into your new IncrediMail installation and is ready for use.

      [ Zurück zum Anfang ]

    • How do I export email messages from IncrediMail to another email client?

      Similar to other email clients, exporting email messages from IncrediMail is not possible.

      If you want to move email messages from IncrediMail to another email client, you will need to save each specific email as an '.eml' file, then move the '.eml' file to another email client. To do so, follow these steps:

      1. In the IncrediMail main window, select the message you would like to move.

      2. Click the 'File' menu and select 'Save As...'. At this point, the 'Save As' dialog opens. Save the email message to your Desktop.

      3. You can now drag the '.eml' file from your Desktop to any email client's Inbox folder.

      4. Repeat the steps above for each email you want to move to another email client's Inbox folder.

      [ Zurück zum Anfang ]

    • How do I save and transfer my IncrediMail content to another computer?

      If you installed IncrediMail on another computer, you may wish to transfer your previously downloaded IncrediMail content to this new computer. To transfer your content, you need to save your IncrediMail content folders then retrieve them in the installation of IncrediMail on your new computer.

      To do so, follow these simple steps:

      1. Browse to the following location:

        Windows NT, 2000 or XP users: C:\Documents and Settings\Your Logon Name(usually your name)\Local Settings\Application Data\IM

        Note: If you are unable to locate the 'Local Settings' folder, click here.

        Windows 98 or Me users: C:\Windows\Application Data\IM

        Note: If you changed the location of your IncrediMail data folder, please browse to that location.

      2. Copy the following folders to your new computer:

        Animation, Ecard, Emoticons, Image, Skins, Notifier, Letters, Sound.

      3. To retreive your previous IncrediMail content, double-click each folder, select all the files in the folder and press 'Enter' on your keyboard. This will automatically re-installl the content in your new IncrediMail.

        Note: Perform the above action with each folder with content you wish to retrieve.

      [ Zurück zum Anfang ]

    [Zurück zum FAQ Index]

     

    Mit ihnen Online

    Mit Ihnen sind zur Zeit 2 weitere User in diesem Modul, unter anderem die User:
    • Anonymer Bot
    • Anonymer User